메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이아형 (부산외국어대학교)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제37호
발행연도
2022.7
수록면
1 - 22 (22page)
DOI
10.24285/CLER.2022.7.37.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, after applying four feedback methods, such as instructor feedback, peer feedback, self-assessment, feedback you give to your colleagues, to the Chinese into Korean consecutive interpreting class. In the actual class, it was identified in which area the feedback of the four methods is mainly implemented. At the end of the semester, through a survey, the types of feedback with good learning effects were listed in order from the learner’s point of view, and the strengths and weaknesses of the four feedbacks were described in detail, and then this content was analyzed. In terms of learning effect, students answered that tinstructor feedback had the best learning effect, followed by peer feedback, self-assessment, and feedback you give to your colleagues. However, looking at the pros and cons of the four feedbacks, it can be seen that the four feedbacks are complementary to each other.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 4가지 피드백의 분포
Ⅳ. 4가지 피드백의 학습효과
5. 결론
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-720-000151743