메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Eunsook Kwon (Keimyung University) Shinhye Kim (Keimyung University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제84집
발행연도
2018.3
수록면
23 - 46 (24page)
DOI
10.21296/jls.2018.03.84.23

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The current study aims to investigate the impact of Korean EFL college students` peer review and revision on their essay writing, and to describe how students` attitudes towards peer review change over time. Twelve Korean college students participated in this five-month peer review and revision process for two essays and their peer review comments and revisions were collected for analysis. The finding show that the participants` peer review focused on grammar and vocabulary rather than meaning-level changes such as content and organization. Most of review comments were reflected in the revisions but some were not reflected due to the participants` lack of writing skills and perceptions of effectiveness of per review comments. The participants become more aware of their own writing and motivated to write as they involved in the peer review process. The results suggest that training in peer review and building trust among peers are essential to effective peer review.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Methods
4. Findings
5. Discussion and Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-700-002014339