메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제31권 제4호
발행연도
2018.1
수록면
243 - 270 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This research aims to demystify oral peer feedback in the context of EFL pair debate assessment. The current study has three research questions. In which aspect do students focus on in giving the peer feedback? Does the difference of oral proficiency level between pair members lead to the different manner of feedback? How do students perceive peer feedback and peer assessment? After forty-four university students carried out the workshop for the oral debate, they participated in English debate and peer-feedback session and submitted the survey. Researchers analyzed the transcribed oral feedback and conducted t-test in order to confirm whether there is a significant difference between higher and lower level of students in terms of the quantity of six types of feedback (meaning-level, linguistic-focused, para-linguistic, summative, attitude-related, strategy-related feedback). The finding suggests that regardless of proficiency level, students tends to give more meaning-level feedback(content- and organization-focused feedback) than language-related feedback. In addition, higher level of students do not show remarkable difference from the lower level of students in the quantity of every type of feedback. Finally, students viewed peer feedback as a useful means in enhancing the quality of English debate.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0