메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
하은지 (한국외국어대학교) 김해동 (한국외국어대학교)
저널정보
한국현대영어영문학회 현대영어영문학 현대영어영문학 제67권 제1호
발행연도
2023.2
수록면
157 - 178 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the effects of different types of electronic peer feedback activities on teenage Korean EFL students’ writing. The participants were six learners. They were paired and grouped for peer feedback. Both quantitative and qualitative analyses were done to compare single versus multiple and anonymous versus non-anonymous peer feedback by using students’ first drafts, revised sentences or phrases, and comments given by peer reviewers. A semi-structured interview was also carried out. The results show that the revised sentences were better in quality when reviewed by multiple peers than by a single peer. Learners as reviewers also gave more direct comments on contents and ideas in the multi-peer mode. When anonymous and non-anonymous environments were compared, identified peer feedback was slightly more effective for writing revisions. The findings suggest that teachers need to employ a multi-peer mode and also to keep monitoring learners during the identified peer feedback activities.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0