메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jun, Haemin (Sahmyook University)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제90집
발행연도
2025.2
수록면
209 - 230 (22page)
DOI
10.21087/nsell.2025.02.90.209

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study explored the oral corrective feedback provided by two foreign instructors on Korean EFL university students’ writing, with a focus on the most frequently used types of feedback. The study involved observing and recording two instructors’ basic English writing classes, transcribing segments where oral corrective feedback was provided, and analyzing the feedback using Lyster and Ranta’s (1997) categorization. Through personal interviews with the instructors, the study examined their pedagogical beliefs, writing experiences, and attitudes toward feedback. The results indicated that both instructors primarily used explicit correction, followed by metalinguistic feedback. Differences emerged in their feedback intensity, with one instructor emphasizing form and accuracy, while the other prioritized content and flow. The study calls for further research on oral corrective feedback in intermediate and advanced writing contexts to enhance self-evaluation tools for writing instructors.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Methodology
Ⅳ. Findings
Ⅴ. Implication and Conclusion
Works Cited

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092467009