메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
송시춘 (성균관대학교)
저널정보
한국현대영어영문학회 현대영어영문학 현대영어영문학 제59권 제4호
발행연도
2015.1
수록면
217 - 240 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to examine the effects of using peer feedback in writing instruction course offered to 18 graduate students of English education. Writing theory, peer feedback training, editing practice were integral parts of the course. The participants were trained to generate peer feedback with an essay grading rubric and a sheet for revision tips. The data was gathered via two surveys and semi-structured interviews to investigate the participants’ perceptions regarding the usefulness of peer feedback and their confidence in self- and peer-editing. Results showed that peer reviews helped them to foster their awareness of audience and recognize their own egocentric point of view in essay writing. They indicated that peer feedback training and peer review activities increased their confidence in providing written feedback on peer writing as well as improving the quality of their writing. Based on the findings, some meaningful pedagogical implications were provided for educators working in higher education while encouraging them to use peer feedback in writing classes.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0