메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장혜진 (용현초등학교) 백주현 (부산교육대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제102집
발행연도
2022.9
수록면
99 - 129 (31page)
DOI
10.21296/jls.2022.9.102.99

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The study aims to examine the effectiveness of peer feedback in helping the learners improve their English presentation skills and explore their perceptions toward peer feedback in Korean elementary English classes. The results show that peer feedback has improved the learners’ presentation performances in terms of their delivery power and attitude scores. It is also noted that peer feedback has promoted critical thinking and encouraged learners to be motivated and confident in studying English, enabling self-directed English study. In particular, the learners’ strong preference for using written peer feedback might be partly explained by culture-specific assumption that they tend to avoid giving critical comments in face-to-face situation. These all may provide an insight into peer feedback as an effective teaching strategy to enhance learners’ performance as well as support learning process as an social activity in oral presentation classes.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 연구 결과 및 논의
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-700-000099082