개인구독
소속 기관이 없으신 경우, 개인 정기구독을 하시면 저렴하게
논문을 무제한 열람 이용할 수 있어요.
지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Impact of Peer Feedback on Learning: A Case of EFL Teacher Trainees
Journal of Asia TEFL
2019 .01
Effects of Peer Feedback on L2 Students’ Writing
영어교과교육
2019 .01
Korean College Students` Peer Review and Revision Process and Their Attitudinal Change toward Peer Review
언어과학연구
2018 .03
The Effects of Peer Review Interactions on Korean College Students’ Writing
영어영문학연구
2019 .01
영어 글쓰기 지도 수업에서의 동료 첨삭의 효과: 영어교육학과 대학원생들을 중심으로
현대영어영문학
2015 .01
Engaging College Students in Self- and Peer-Assessment in an English Class
영어교과교육
2021 .11
One, Two, ... , Many: The Outcomes of Paired Peer Assessment, Group Peer Assessment, and Teacher Assessment in EFL Writing
Journal of Asia TEFL
2019 .01
Effectiveness of Teacher and Peer Feedback: Through the Lens of Korean Tertiary Writing Classroom
Journal of Asia TEFL
2018 .01
The Reliability of Self- and Peer Assessment and Students’ Perceptions toward Peer and Teacher Assessment
영어교과교육
2017 .01
초등 영어 구두 발표 수업에서의 동료 피드백의 양상 및 효과에 관한 연구
언어과학연구
2022 .09
동료 관찰의 성격 및 효과에 대한 초등 예비 교사의 인식 연구: 영어 수업 실연을 중심으로
현대영어교육
2024 .02
번역 및 작문 학습에서 1인 동료 피드백과 협동 동료 피드백의 효과 비교 연구
통번역교육연구
2020 .01
Effects of Different Types of Electronic-peer Feedback on Korean EFL Learners’ Writing
현대영어영문학
2023 .02
Impact of Self- and Peer-Assessment of Lesson Plans on Pre-Service Foreign Language Teacher Efficacy and Satisfaction
Foreign Languages Education
2024 .09
위키기반 EFL 글쓰기에서 나타난 협력적 동료 수정과 피드백에 대한 연구
영상영어교육(STEM Journal)
2019 .01
EFL 대학생의 영어 글쓰기 과정에서 동료 피드백 유형 분석과 학습자 인식 연구
영미어문학
2021 .09
발표 교육 중 ‘동료 평가’ 활용을 위한 전제
어문론집
2017 .12
Second Language Learners’ Peer Interaction During Collaborative Writing in Online Platforms
응용언어학
2023 .03
협력 학습과 동료 첨삭을 이용한 요약하기 과업의 활용 방안 연구
영어교육연구
2021 .01
“They Had Peer Preference” : A Portrait of Tensions in Cooperative Learning Implementation in EFL Classrooms
Journal of Asia TEFL
2020 .01
0