메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김정덕 (안동대학교)
저널정보
팬코리아영어교육학회 영어교육연구 영어교육연구 제33권 제2호
발행연도
2021.1
수록면
37 - 61 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines how collaborative learning and peer feedback are performed during a summarizing task and how college students perceive collaborative writing and peer feedback. Summaries and peer-reviewed summaries, which sixty-nine college students wrote collaboratively, were collected, supplemented by in-depth interviews and open-ended questions. Based on the grounded theory, all the collected data were transcribed and analyzed. The findings are as follows: First, participants provided peer feedback focusing on content, especially selecting what to include and not to include in the writing. Second, a variety of perspectives from peers helped participants not only to interpret the original text but also to write summaries. Third, students positively perceived the use of collaborative writing and peer feedback for performing a summary task. All these findings suggest that collaborative learning and peer feedback can help Korean EFL students summarize and revise their summaries. Also, they suggest that with collaborative writing and peer feedback, the summary task can be performed in the actual classroom setting. (161 words)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (93)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0