지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
The Effects of Peer Review Interactions on Korean College Students’ Writing
영어영문학연구
2019 .01
Korean College Students` Peer Review and Revision Process and Their Attitudinal Change toward Peer Review
언어과학연구
2018 .03
Effects of Peer Feedback on L2 Students’ Writing
영어교과교육
2019 .01
영어 글쓰기 지도 수업에서의 동료 첨삭의 효과: 영어교육학과 대학원생들을 중심으로
현대영어영문학
2015 .01
EFL 대학생의 영어 글쓰기 과정에서 동료 피드백 유형 분석과 학습자 인식 연구
영미어문학
2021 .09
Givers and Receivers of Peer Feedback: An Analysis of Korean EFL Students’ Writing
Studies in English Education
2022 .06
Patterns of peer feedback and learner proficiency in L2 writing
영어교과교육
2020 .01
Effects of Different Types of Electronic-peer Feedback on Korean EFL Learners’ Writing
현대영어영문학
2023 .02
Second Language Learners’ Peer Interaction During Collaborative Writing in Online Platforms
응용언어학
2023 .03
번역 및 작문 학습에서 1인 동료 피드백과 협동 동료 피드백의 효과 비교 연구
통번역교육연구
2020 .01
Perceptions on EFL Writing Peer Feedback by Two Proficiency Groups: Focusing on Personality and Comparing Giving and Receiving Feedback
언어과학연구
2019 .06
Effectiveness of Teacher and Peer Feedback: Through the Lens of Korean Tertiary Writing Classroom
Journal of Asia TEFL
2018 .01
협력 학습과 동료 첨삭을 이용한 요약하기 과업의 활용 방안 연구
영어교육연구
2021 .01
한국 EFL 대학생의 영어 쓰기에서의 디지털 도구와 동료 피드백 활용 연구
외국학연구
2024 .09
The Opportunities and Challenges of Peer Feedback in L2 Writing Instruction
인문과학연구
2015 .03
The Effect of Peer Feedback on Writing Quality in L2 College Classes
새한영어영문학
2020 .02
Impact of Peer Feedback on Learning: A Case of EFL Teacher Trainees
Journal of Asia TEFL
2019 .01
Implementing Peer Assessment for Optimal Effects: Learners’ Voice
Journal of Asia TEFL
2021 .01
What Givers and Receivers do during the Peer Feedback Process: An analysis of Korean EFL students" writing at different proficiency levels
새한영어영문학회 학술발표회 논문집
2020 .10
Peer/Teacher-Assessment Using Criteria in the EFL Classroom for Developing Students’ L2 Writing
Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics
2016 .07
0