메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
권은숙 (계명대학교) 김신혜 (계명대학교)
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제69호
발행연도
2024.9
수록면
11 - 46 (36page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates the use of digital tools and peer feedback for improving the English writing skills of Korean EFL college students. Twenty-seven sophomore students participated in a peer feedback writing project, utilizing eight digital tools: Google Docs and Microsoft Word, Grammarly, ChatGPT, Padlet, Copykiller, Lextutor, Google Drawing, and Zoom. The study employed a mixed-method approach, combining surveys and open-ended questionnaires. Results revealed that Google Docs and Microsoft Word were the most frequently used, valued for their collaborative features and real-time editing capabilities, while tools like Google Drawing, Zoom, and Padlet were the least utilized. Analysis of 160 peer review comments showed a balanced focus between surface and global feedback, with a slight emphasis on global concerns. This indicates that students were attentive to both linguistic accuracy and the overall content quality. Students perceived that digital tools in peer feedback enhanced critical thinking, improved writing skills through collaborative engagement, and fostered autonomy and agency. Also, they recognized the value of integrating digital tools with peer feedback to continually improve their writing. Future research should explore the impact of diverse digital tools and peer feedback strategies across varying levels of English proficiency to optimize L2 writing instruction.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0